بررسی روند فعالیت کلاس های درس در فضای مجازی در سطح استان مرکزی

بررسی روند فعالیت کلاس های درس در فضای مجازی در سطح استان مرکزی

ویدئو کنفرانس مدیرکل آموزش و مرورش استان مرکزی و روسای مناطق اموزشی پانزدهگانه استان به منظور بررسی روند فعالیت کلاس های درس دانش آموزان صبح در فضای مجازی، صبح امروز برگزار شد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  در این جلسه که با ارائه گزارش هر یک از روسای مناطق اموزشی از فعالیت های صورت گرفته در راستای تشکیل کلاس درس مجازی در ایام تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا همراه بود، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکری در سخنانی با اشاره به ضرورت انتخاب شبکه های اجتماعی داخلی جهت انتشار اطلاعات و محتوای آموزشی گفت: به همین منظور بخشنامه ای از سوی وزارت متبوع ابلاغ شده است که تمامی مدارس را مکلف به انتخاب شبکه اجتماعی داخلی مناسب مدرسه و تکمیل اطلاعات معلمان و کلاس‌های درس کرده است. 'شهریار فولادوند' با اشاره به مهلت تعیین شده جهت تکمیل اطلاعات کلاس های مجازی در شبکه های اجتماعی داخلی گفت : بر اساس این بخشنامه مدیران مدارس استان می بایست تا پایان وقت اداری امروز، ضمن مراجعه به سامانه سناد نسبت به انتخاب شبکه اجتماعی داخلی مناسب مدرسه و تکمیل اطلاعات معلمان و کلاس‌های درس اقدام کنند. مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، با اشاره به محدودیت به وجود آمده در فعالیت های مدارس پس از شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: در شرایط کنونی و به منظور جلوگیری از عقب افتادگی تحصیلی دانش آموران استفاده از ظرفیت های فضای مجازی بهترین راهکار در استمرار فعالیت آموزشی مدارس و تبادل محتوای آموزشی است. فولادوند در ادامه ضمن تقدیر از همت و تلاش تمامی معلمان استان در برگزاری کلاس های مجازی و تولید محتوای الکترونیک، افزود: رصد و ارزیابی فعالیت های آموزشی صورت گرفته در بستر فضای مجازی توسط روسا و معاونین ایشان و با همکاری سرگروه های آموزشی استان مورد تاکید است تا به صورت روزانه نواقص و مشکلات احتمالی مرتفع شود. وی سپس به برگزاری مستمر جلسات شورای معاونین استان به منظور بررسی وضعیت مناطق و نیز برنامه ریزی جهت تحقق اهداف و برنامه های وزارت آموزش و پرورش در شرایط اضطراری کنونی اشاره کرد و تصریح کرد: به منظور سهولت هر چه بیشتر امور رسیدگی فعالیت آموزشی و پرورشی هر یک از مناطق استان در فضای مجازی به صورت قطبی به یکی از معاونین سپرده شده است و انتظار می رود با تداوم همکاری روسای مناطق و معاونین ایشان با معاونین اداره کل شاهد اجرای هر چه بهتر امور باشیم. مدیرکل آموزش و پرورش در پایان بار دیگر با تاکید بر ضرورت حفظ و استمرار فرآیند یادگیری و یاددهی، وضعیت موجود را فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات آموزشی معلمین توصیف کرد و افزود: به طور قطع همکاری سه رکن اصلی آموزش یعنی معلم، خانواده و دانش آموزان در ایام تعطیلی اضطراری مدارس به بهترین شکل ممکن نمود پیدا کرده است.  

سند تحول بنیادین